Marketing Day 2015. Kto jest wilkiem?

Piąta edycja największego wydarzenia marketingowego w Polsce zakończona stosem fachowej wiedzy. Pałac  Kultury w dniach 27-28.10 zamienił się w prawdziwe królestwo social media, w którym poddani przekuwali leada w sprzedaż i stosowali e-mail marketing w komunikacji z wilkiem.

Razem z Anną Miotk (www.annamiotk.pl), ruszyłyśmy na spotkanie.

Wilk?

Zespół Wolves Summit czerpie z zamiłowania do wilków (wspiera ochronę gatunku), które tworzą prawdziwe, dzikie watahy. Z tego samego powodu wyznacza najbardziej wiarygodnych i odpowiedzialnych profesjonalistów, którzy inspirują zasłuchane stado i powodują, że w jednym miejscu spotyka się komunikacja, marketing oraz sprzedaż. Co ciekawe – warsztaty, wykłady i spotkania podczas dwóch wilczych dni udowodniły, że te trzy elementy doskonale się razem uzupełniają.

marketing_day_pic_1
Marketing Day łączy pasją, dzieli wiedzą. Dlatego zarówno przyszli startupowcy, jak i obecni marketerzy, mogli chłonąć bardzo merytoryczne komunikaty o kanałach sprzedaży, narzędzi w marketingu internetowym czy zachowaniach wobec odbiorców. Najważniejsze jest jednak to, że przekaz miał wydźwięk nie tylko teoretyczny, ale przede wszystkim praktyczny. Przygotowane workshopy zapewniały nawiązywanie nowych, wartościowych relacji biznesowych.

Kto „zawył” najgłośniej?

 

marketing_day_pic_2

 

Paweł Sala z Freshmail przedstawił ogólnodostępną, ale nie zawsze wykorzystywaną teorię o roli prawdziwego klienta. Klienta, który jest szefem.  Ideą wystąpienia był przede wszystkim przekaz o odpowiednim doborze komunikatów dla swoich insightów. Tylko właściwe, spersonalizowane informacje mogą prowadzić nie tylko do podtrzymana dialogu, ale przede wszystkim efektywnej sprzedaży.  Marka, która stawia na automatyzację, może generować bardzo duże zwiększenia przychodów firmy poprzez odpowiednio sprofilowaną komunikację z wybranymi, określonymi grupami klientów. Jednym z tych sposób jest właśnie e-mail marketing, którego siła skupia się na dotarciu do stałych, jak i nowych odbiorców. Zadaniem każdego dobrego marketera jest przede wszystkim podtrzymanie dialogu, który już raz został stworzony. Wysyłanie newsletterów czy informacji o kuponach rabatowych nie jest celem samym w sobie. Działania te muszą być przemyślaną, odpowiednio zaplanowaną strategią, aby ktoś mógł na nie zareagować. Zareagować według naszych oczekiwań – tłumaczy Paweł.

 

marketing_day_pic_3

 

Socjomania z kolei potraktowała temat biznesowo. Katarzyna Młynarczyk skupiła się na sprzedaży… siebie w LinkedIn.  Płaszczyzna tej społeczności została potraktowana jako przykład nawiązywania trwałych relacji biznesowych, które prowadzą do sprzedaży. Dlatego tak ważne staje się budowanie odpowiedniego wizerunku własnego profilu. Jest to jedna z najważniejszych platform komunikacyjnych w określonej, wybranej branży zawodowej. Powoli także staje się miejscem opiniotwórczym, angażując określone grupy we wspólne dyskusje i wymianę doświadczeń. LinkedIn to doskonałe miejsce do rozpoczęcia własnej drogi zawodowej. Nie tylko mamy możliwość szukania odpowiednich kontaktów i tworzenia profesjonalnego profilu zawodowego, ale także zdobywania wiedzy i publikowania własnych treści [red. LinkedIn Pulse]- komentuje Kasia. Większość uczestników wykładu zgodnie stwierdziła, że LinkedIn stopniowo zmienia pojęcie „biznesu”, przenosząc go w miejsce komunikacyjnych interakcji. Sprzyja temu przede wszystkim rosnący trend prognozowania zmian na rynku pracy.

 

marketing_day_pic_4

 

Nie sposób nie zauważyć jednego z najnowszych startupów, któremu przewodzi Daniel Kędzierski. FastTony.es bardzo mocno demokratyzuje rynek reklam FB, pokazując nowoczesne rozwiązania dla każdego reklamodawcy. Podobnie jak we Freshmail, przekaz dociera do insightów, ale zawiera również integrację z systemami Getresponse czy SMS API. Intuicyjny i funkcjonalny panel obsługi aplikacji sprzyja powstawaniu efektywnych kampanii, targetowaniu przekazu na odpowiednią grupę klientów, a także przewidywaniu pogody i nastroju (niskie ciśnienie, o którym Ty sam jeszcze nie wiesz). Chcemy, aby wszystko było jasne, proste i czytelne dla użytkowników. Przekaz jest najbardziej skuteczny, gdy jest zawarty w odpowiednim kontekście, dlatego stale pracujemy nad udoskonalaniem systemu [red. wykorzystanie kontekstu pogody, samopoczucia, warunków klimatycznych w celu odpowiedniego przekazu do grupy odbiorców]. Pokazujemy nie tylko tworzenie dobrej reklamy, ale przede wszystkim uczymy, jak wykorzystać ją do efektywnej sprzedaży – podkreśla Daniel. FastTony.es, oprócz dostarczania dobrego narzędzia, pokazuje jeszcze jedną, bardzo istotną kwestię marketingu internetowego – przewidywania ruchu odbiorców.

 

marketing_day_pic_5

 

Inną realizacją reklamy na FB zajął się Piotr Chmielewski z Social Media Now, który  przejrzyście tłumaczył nowe mechanizmy budowania reklamy i kampanii [red. nawiązując także do tych „najświeższych”, jak FastTony.es], oferowane przez platformę.  Merytoryczna wypowiedź i możliwość zadawania pytań na „gorąco” ożywiły dyskusję. Co z tego, że znamy narzędzia, kiedy nie wiemy, jak je wykorzystać? Social media podlegają nieustannej fazie rozwoju, którą każdego dnia należy obserwować. Dlaczego? Ponieważ tylko wtedy będziemy mieć pewność, że wykorzystamy najlepsze dostępne narzędzia, zbudujemy kreatywny content i skierujemy go w odpowiedniego leada [red. odbiorcę, klienta] – wyjaśnia Piotr. Co ciekawe, zainteresowani pytali również o pozostałe platformy komunikacji, które, w niektórych przypadkach, sprzedają lepiej niż sam FP. Każdy biznes wymaga indywidualnego podejścia i dobrania właściwych środków, aby generować jak najlepsze wyniki.

 

marketing_day_pic_6

Eksplorowanie doświadczeń i nabytej praktyki w ramach wykładów oraz warsztatów MD to mocny argument wydarzenia. Co istotne, organizatorzy zadbali o najlepszy backchannel: ćwierkanie Tweetów nie ustępowało jeszcze długo po oficjalnym zakończeniu, z kolei aplikacja Bizzabo umożliwiła nawiązanie nowych kontaktów w ramach preferencji zawodowych. Wiosenna edycja 2016 to zapowiedź kolejnych spotkań przedstawicieli różnorodnych płaszczyzn biznesu w celu nabywania umiejętności dobrej, wiarygodnej i efektywnej sprzedaży.

Wolves Summit podczas Marketing Day kolejny raz udowadnia, że jedynym i prawdziwym królem wilków jest KLIENT. I to on wyje najgłośniej, informując jednocześnie o swoich potrzebach oraz oczekiwaniach względem marki.

Wyjdź mu naprzeciw i odpowiedz.

 

marketing_day_pic_7

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij